Futómű

Futómű

Mi az a futómű beállítás?

  • A futómű az egyik legfontosabb része az autónak. Egy kisebb meghibásodás esetén csökkentik a vezetés biztonságát, míg egy komolyabb hibajelenség akár balesetet is okozhat.
  • A futómű beállítás során megvizsgáljuk, hogy az autó kerekeinek értékei megfelelnek-e a gyártó által kiadott értékeknek, vagyis, hogy az úton összehangolva futnak-e. Ha eltérést tapasztalunk, akkor a szükséges eszközökkel elvégezzük a beállítást.

Kis költség, kevés érdekelt

  • A futómű beállítás általában (Nálunk biztosan) pár ezer forintos tétel, mégsem szoktak az emberek időben foglalkozni a problémával. Ez véleményünk szerint nagy hiba, hiszen ha időben elhozza hozzánk az Ügyfél az autóját, akkor az esetek többségében megkíméli magát rengeteg plusz költségtől, idegeskedéstől és a legfontosabb a veszélytől!

Rosszul van beállítva

  • Először is csökken a biztonság. A rosszul beállított futómű egyik tünete a gumik nem egyenletes mértékű kopása, ennek következménye, hogy a gumi nem tapad megfelelően az úttesthez, ezáltal megnő a féktávja a járműnek, ami jelentős problémát és veszélyt hordoz magával.
  • A rossz minőségű utak hátránya a sok kátyú, nyomvályú. A rosszul beállított futóműnél jelenség szokott lenni, hogy a kormányt folyamatosan ellen kell tartani, mert elhúz valamelyik irányba az autó.
  • Mint már említettem, ilyen esetekben a gumik nem egyenletesen kopnak. Biztosan mindenki hallott már olyan járművet, amelyiknek a gumiabroncsa egy-egy kanyarban nyikorgó hangot hallatott. Nos, ha valakit idegesít ez a hang, ne hallgassa tovább, javasoljuk, hogy vigye el egy hivatalos szervízbe a járművét (Hozzánk 😊) egy futómű beállításra!

Mit is csinálunk valójában?

A futómű beállításhoz elengedhetetlen a megfelelő felszerelés. Egy megfelelő berendezéssel mindent is be lehet állítani.

  • A számítógépes adatbázison keresztül kiválasztva az autó típusát megkapjuk a gyártó által előírt beállítási adatokat. A beállítás során ezeket az értékeket ellenőrizzük és állítjuk vissza a gyári beállításokra.

Tengelytávolság

Nyomtáv

Utánfutás szög

Kerékdőlés szög

Kerékösszetartás

Kanyarodási szögeltérés

  • A csapterpesztés helyes beállítása során a kormány automatikusan visszaáll alaphelyzetbe egy kanyarodás során
  • A kerékdőlés ellenőrzése során azt figyeljük, hogy a gumiabroncsok egyenletesen érintkeznek-e az aszfalttal.
  • Pozitív kerékdőlésnél a gumiabroncsok külső része érintkezik az aszfalttal, így a külső része kopik.
  • Negatív kerékdőlésnél a gumiabroncsok belső része érintkezik az aszfalttal, így a belső része kopik.
  • A kerékösszetartás során a gumiabroncsok közti távolságot mérjük. A rosszul beállított kerékösszetartás során azt tapasztalhatjuk, hogy a kanyarban olyan érzés, mintha a gépjármű alulkormányzott lenne, vagy mintha a jármű túl élesen venné be a kanyart.

Időbeli érték

  • A szolgáltatás nagyjából 1 órát vesz igénybe.